גרנולה זה בריא?

גרנולה זה בריא ? פינת ההמלצות

מסכימות שלגרנולה יש קונוטציה "בריאותית" ? מעין מאכל כזה מעולם הדיאטה ואורח חיים בריא. צר לי, אבל אני הולכת לנפץ את המיתוס הזה.

גרנולה קנויה היא סוג של ממתק. אולי קצת יותר בריא ממתקים קנויים אחרים, אבל לא משמעותית. אני מסתכלת על גרנולה כאל "עוגייה מפורקת לחתיכות". 

זה נכון שבבסיס הכוונות  היו טובות – לקחו שיבולת שועל, עירבו עם פירות יבשים ואגוזים והיה אמור לצאת מאכל נהדר. בפועל – אם תסתכלו ממה עשויות רוב בגרנולות הקנויות תראו שבמקומות הראשונים בריכיבים מופיע סוכר (בצורותיו השונות) לצד חומרי טעם וריח, חומרי תפיחה וגם שומנים לא הכי בריאים. הרבה פעמים גם כדי להגדיל את נפח הגרנולה מוסיפים גרגירי אורז תופח או דגנים אחרים מצופים בסוכר.

אז מה אני ממליצה ?

  • תמיד האופציה העדיפה היא להכין גרנולה לבד (לא צריך הרבה מיומנויות קולינריות בשביל זה). פשוט קולים שיבולת שועל על תבנית אפיה בחום בינוני למשך מספר דקות בתנור, מוסיפים אחרי זה מבחר אגוזים ופירות יבשים שאתם אוהבים וזהו.  לשדרוג הטעם אפשר להשתמש בקינמון, אבקת קקאו או וניל טבעי.
  • אופציה אחרת זה לבחור גרנולה איכותית קנויה. עד עכשיו המוצר היחיד שאני מצאתי והוא תואם לדרישות שלי זה "דורסט מוזלי" – זה בעצם מבחר של סוגי מוזלי שונים (זה מוצר אנגלי והם קוראים לתערובת דגנים ואגוזים "מוזלי"). 
  • המוזלי הזה שמכיל נטו אגוזים, דגנים ופירות יבשים באיכות גבוהה ללא תוספות "מיותרות" כמו סוכר וחומרי ריח.

*אפשר להשיג אותו ברוב רשתות הסופרמרקטים וגם בחנויות טבע כמובן. רק שימו לב שאתן  קונות את המוצר שכתוב עליו "muesli"  (כי יש להם גם מוצרים אחרים עם הרכבים פחות טובים).

הערה לגבי גרנולה / מוזלי

גרנולה גם כשהיא מוכנה בבית ועשויה מרכיבים הכי איכותיים זה עדיין מאכל מרוכז בקלוריות ולמי שחשוב לה לשמור על הגיזרה כדאי לשים לב לכמויות ולאכול אותו "לתיבול" ולא כמאכל עיקרי 🙂

מוזלי דורסט ( אחד מתוך כמה סוגים, האהוב עלי במיוחד):

 

גרנולה זה בריא?
גרנולה זה בריא?

גרנולה "סטנדרטית" לדוגמא

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך: