פינת ההמלצות של ולנטינה

יוגורט לספורטאיות – פינת ההמלצות

יוגורט מועשר בחלבון – האם זה המצאה גאונית או גימיק?

מי שצורכת מוצרי חלב (ומי שנחשפת לפרסומות) בטח נתקלה ביוגורט "עשיר בחלבון" כמו "יוגורט פרו" – דנונה של חברת שטראוס או ביוגורט דומה של יופלה (חברת תנובה).

מוצר "פלא" מככב כמאכל שמתאים במיוחד לספורטאים וספורטאיות אחרי האימון בגלל תכולת חלבון גבוהה. יש אפילו היו ליין שלם של מעדנים ויוגורטים כאלה  עם אחוזי שומן משנים, מרקמים שונים, עם או בלי סוכר, חלקים או עם תוספת פירות.

אני החלטתי לעשות השוואה בין המצור הזה למוצר יותר ותיק ומוכר – גבינה לבנה.

לצורך ההשוואה לקחתי את הערכים התזונתיים של יוגורט ביו פרו של  דנונה  ללא תוספת פרי עם אחוז שומן 2.9 לבין גבינת לבנה של חברת טרה עם 3 אחוז שומן.

 

אתן יכולות לראות את הערכים התזונתיים בטבלה:

כמו ששמתן לב – כמות החלבון היא מאוד דומה ובגבינה לבנה יש אפילו קצת יותר.  אם נתקדם הלאה בהשוואה – גם כמות הפחמימות והשומן היא מאוד דומה.

ההבדלים התזונתיים בין המוצרים באים לידי הביטוי בכמות הנתרן ( שמקורו במלח) ובסידן – לגבינה לבנה יש יתרון מבחינת הסידן , אך ליוגורט פרו יש יתרון מבחינת הנתרן ( באופן כללי ככל שיש פחות נתרן זה נחשב לטוב יותר).

מה המסקנה שלי מהשוואה?

אם אין לכן מגבלה רפואית או סיבה אחרת להקפיד על התזונה שהיא דלה בנתרן/ מלח – אין שום יתרון לאכילת יוגורט פרו על פני הגבינה הלבנה ( וגם אם יש, אפשר למצוא בשוק גבינות דלות נתרן).

  • לגבינה לבנה יש יתרון מבחינת המחיר (יותר זולה) ומבחינת כמות הסידן (יש בה יותר בהשוואה ליוגורט).

האם בכל זאת ליוגורט פרו ( או יוגורט אחר שמועשר בחלבון) יש יתרון ?

אני רואה רק שני יתרונות אפשריים :

  1.  המרקם והטעם (יוגורט בכל זאת מעט שונה מהגבינה הלבנה – פחות מלוח והמרקם מעט יותר דליל)
  2. גודל האריזה – לרוב היוגורטים מגיעים בקופסאות יותר קטנות – של 150 או 200 גרם מקופסת גבינה סטנדרטית של 250 גרם. לכן אם חשוב לכן להגביל את הכמות שאתן אוכלות או שאתן מעדיפות לשאת איתכן אריזה קטנה יותר לעבודה / אימון או כל מקום אחר ייתכן והיוגורט יהיה יותר נח.

האם באמת אתן זקוקות לכמות חלבון "מוגברת" אחרי האימון – זאת כבר שאלה אחרת ואענה עליה בכתבה נפרדת :

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך: