ממרח שוקולד בריא מרכיבים מפתיעים 1

ממרח שוקולד בריא מרכיבים מפתיעים

ממרח "שוקולד" הזה הוא חלופה הרבה יותר בריאה ומזינה לממרחים קנויים שכולנו מכירים. אך אל תצפו שהטעם והמרקם יהיו זהים. עם זאת, אני אישית מאוד מתחברת לטעמו.

לפני כמה שנים טיילנו בניו יורק ברובע הסיני (china town). לםתע נתקלתי בשלט של גלידריה מקומית. בתור חובבת גילדה מושבעת לא יכולתי לא להיכנס. לצד הטעמים הסטנדרטיים (גלידה בטעם תה ירוק כבר לא כל כך מפתיעה אותי) היה גם טעם מסקרן- גלידת שעועית אזוקי ! באותה תקופה עוד לא הכרתי את אזוקי מקרוב והצבע האדמדם של הגלידה והעובדה שהיא עשויה משעועית קנתה אותי. הטעם היה… מה אני אגיד לכן- "מעניין" .

כשחזרתי לארץ באחד הביקורים באעדן טבע מרקט  (ז"ל) נתקלתי באזוקי כבר בצורתה המקורית – יבשה, הנמכרת במשקל לצד כל הקטניות האחרות. התלהבתי מהרעיון לנסות להכין איתה משהו וקניתי. חיפשתי מתכונים ( אני נוהגת לשאוב רעיונות מבלוגים קולינריים) ובמקומות הראשונים עלה מתכון של ממרח שעועית אזוקי מתוק (!) כמו זה . מסתבר שסינים ויפנים רואים באזוקי מרכיב שיגרתי לקינוח. הכנתי ממרח כזה כמה פעמים ויצא חביב (כמובן הקטנתי את כמויות הסוכר בחצי לפחות). הרעיון הוא פשוט- מבשלים אזוקי עם סוכר ומעבירים דרך מסננת או טוחנים בבלנדר לקבלת משחה חלקה.

הפעם השראתי הרבה אזוקי שחלק ממנה הלך לתבשיל עם ירקות ואת החלק השני החלטתי לנצל לממרח מתוק, רק שעשיתי בו כמה שינויים. "למה שלא אעשה אותו יותר שוקולדי?" – אמרתי לעצמי והוספתי אבקת קקאו, במקום סוכר טחנתי תמרים וכדי לדמות את הטעם יותר ל"נוטלה", שידרגתי את ממרח אזוקי בחמאת אגוזי לוז.

 אני אישית אהבתי את התוצאה, בני הבית פחות, למען הגילוי הנאות.

ממרח שוקולד בריא מרכיבים מפתיעים

 

ממרח שוקולד בריא – רכיבים:

1 כוס של שעועית אזוקי מבושלת היטב ( אני בישלתי את שהיא לגמרי התרככה וכמעט איבדה את צורתה)

3 תמרים גדולים ( מג'הול)

2 כפות חמאת אגוזי לוז/ חמאת שקדים ( 100 אחוז אגוזים ללא תוספות).

2-3 כפות גדושות של אבקת קקאו איכותית.

1 כפית תמצית וניל (רשות)

2 כפות מים ( אם צריך)

ממרח שוקולד בריא – הכנה:

טוחנים את כל הרכיבים ביחד בבלנדר חזק, אם יש צורף מוסיפים 2 או יותר כפות מים ( במקרה שהמרכיבים לא מתערבבים יחד ונצמדים לדפנות של הבלנדר).

ניתן להשתמש כממרח על הלחם או בתור מילוי למאפים ועוגות.

בתיאבון!

 

יתרונות תזונתיים של שעועית אזוקי:

  • מאוד עשירה בסיבים תזונתיים מסיסים
  • מכילה כמות נאותה של חלבון ממקור צמחי
  • עשירה בברזל 

 

מתכונים נוספים שיכולים לעניין אותך: